15 Şubat 2008 Cuma

Kargalar Okulu

1964 haziranın son günlerinden bir gündü.Cennet bahçesinden sonra Altan Karındaş ile Arena tiyatrosuna uğradık.Oyunun metni daktiloda çoğaltılmış, hazırdı. Adı:Kargalar Okulu.Yazarı:Roger Ferdinande.Komedi üç perde.Arena Tiyatrosunun yönetimi Santral Otelde bana yer ayırtmıştı.Oyunun tekstini alıp otele gittim.Öğleyin Ahmet Kozanoğlu'nun verdiği zarfı yeni açabiliyordum.Zarfın İçinde500 lira vardı.Büyük paraydı benim için.Otelin santralinden büyük sevdam İranlı kızın evini aradım.Durumumu anlattım.İnanamadı,şaşkınlıktan ne diyeceğini şaşırdı.Sabah onu Fındıkzade'den alacaktım.Yaz tatilinde çalışmak için bir iş bulmuş annesi.Gayrettepede oturan bir ailenin küçük kızına keman dersi verecekmiş.Bu arada Ankara Devlet Konservatuardan ayrılıp Arena Tiyatrosunda çalışan dönem arkadaşlarım benim tiyatroya girdiğimi duymuşlar ,otele beni görmeye gelmişlerdi.Meğer bir hafta önce bir takım ihanetler dönmüş Arena'da.Erhan Gökgücü, Alp Öyken ve Bilge Şen. Yıldırım Önal'ı içki içtiği son dönemde Abdullah Ziya'ya şikayet etmişler. Sonra da Yıldırım Önal olmadan da yola devam edebileceklerini söylemişler. Abdullah Ziya ,içkisinden dolayı Yıldırım Önal'a ne kadar kızgın da olsa,Yıldırım ağabeyin elinden tutup getirdiği, adam etmeğe çalıştığı bu gençlerin ihanetini sindirememiş.Hepsini hakaretlerle tiyatrodan atmış. Geriye Esen Günay ile Türker Tekin kalmış Ankara Konservatuarından gelenlerden.Yürekler acısı komik bir durum.Santral otelinde bana ayrılan odada Esen Günay bunları anlatırken yatağın üzerine uzanan Türker Tekin' den horultular gelmeye başlamıştı.Meğer ne zamandır İstanbul'da yersiz yurtsuzmuş. Türker'i odada bırakıp Esen Günay ile Çiçek Pasajına bira içmeye gittik.Türker otel odasını işgal ettiği için ben geceyi Esen Günay'ın Kazancılar yokuşundaki evinde geçirdim.Esen, allah selamet versin,özüne sözüne doğru bir delikanlıydı.Hâlâ da öyle delikanlıdır.Ertesi Sabah 10 da,Arena tiyatrosunda provadaydık.

Hiç yorum yok: